Spanje gehaald

8 september 2018 - Roncesvalles, Spanje

Beste volgers, vanuit Saint Jean Pied de Port zijn we nu over de Pyreneeën gelopen.  Dat waren twee etappes. De eerste overnachting  was in the middle of  nowhere; een soort skiehut. Erg koud ook. Samen met zo’n 50 ander pelgrims. Iedereen moest zich tijdens het eten voorstellen en vertellen waarom hij de Camino loopt. Dat was voor een aantal erg emotioneel. De nacht was kort; vandaag de 2e etappe gelopen. Er was een koude wind over de Pyreneeën, maar het uitzicht was fenomenaal; kijk maar naar de foto’s. Onderweg kwamen we, in alle stilte, los lopende kuddes schapen, koeien en paarden tegen. Daar loop je dan maar tussendoor. Nu zijn we in Roncesvalles, een oud klooster, dat nu gerund wordt door Nederlandse vrijwilliggers. Voelt een beetje thuis. Om zes uur zaten we met alle pelgrims, zo’n 270, want zo groot is hier, in kerk voor een pelgrimsmis. Waar ook wij, PKN-ners !!!, de zegen kregen voor onderweg. Wel mooi al is het Katholiek, maar we zijn nog niet "om".! Tot zover, we gaan nog een stukkie. Santiago van hier, nog 749 km