Laatste kilometers

12 oktober 2018 - Muxia, Spanje

Voor het echte einde van de Camino zijn we doorgelopen naar Finisterra (het einde van de wereld). Dat is de meest westelijke punt van Spanje. Daar verbranden veel Pelgrims hun schoenen, of laten daar een herinnering achter. (Ik heb mijn stropdas achtergelaten 😊). De route, 90 km, hebben we gelopen in 3 dagen en is heel mooi. We zijn daar zijn geen Amerikaanse mode-lopers tegen gekomen; lekker rustig. Het weer was, om een beetje regen in de ochtend na, heel mooi. Kijk maar naar de foto's. Op één van de foto’s staan we bij paaltje “0”. Het echte “einde”. Vandaag wilden we doorlopen naar Muxía, met het beroemde kerkje, maar het weer is zo slecht, regen en  orkaanwind (Lesley), dat we met een taxi zijn gegaan. Het is de eerste dag van onze Camino slecht weer!!! Wat zijn de weergoden ons gedurende zes weken goed gezind geweest. Bekijk de foto’s en het videofilmpje, hoe slecht het weer vandaag is.  Morgen gaan we met de bus terug naar Santiago. Twee dagen afkicken in een heerlijk hotel, net als vandaag en gisteren. We vinden dat we genoeg slaapzalen hebben gezien. Nu hebben we, ter afsluiting, een soort van vakantie 😎.

Korte eertste conclusie van onze Camino: Het voor ons geen lifechanging experience geworden. We zijn er echter gekomen dat we nog steeds graag controle houden op de dagelijkse dingen. Loslaten van dingen, lukt ons niet echt. Dus jullie zullen ons straks heus nog wel herkennen. 😃

1. Tiny:
    Daar ben ik blij om☺..
    Geniet nog maar lekker van jullie laatste vakantiedagen!!!
  2. Floris:
    12 oktober 2018
    Ik heb er geen moment aan aan getwijfeld dat ik jullie niet meer zou herkennen ;-). Maar deze megatocht van 6 weken kan je wel op je conto bijschrijven, geen lifechanging maar een lifetime experience.
    Geniet van de eerste twee dagen van die lange vakantie die nu voor jullie ligt.
  3. Hans:
    12 oktober 2018
    Prachtige analyse, prachtige ervaring. En fijn om volgende week ‘herkenbare’ vrienden terug te hebben 🤓
  4. Mark en Corry:
    12 oktober 2018
    Mooi verhaal en gelukkig zijn jullie naar eigen zeggen in grote lijnen niet veel veranderd
    Ik hoop wel dat er wat van de roomsche blijheid is blijven hangen (niet dat jullie dit nodig hebben) maar dit kan je niet genoeg krijgen ;-)
  5. Albert Faro:
    12 oktober 2018
    Henk zou ik echt niet herkennen: heb je nog nooit gezien. Els natuurlijk wel als oud-collega. Heel veel plezier jullie laatste dagen op de Camino en veilige reis terug.
  6. Charlene en Jeroen:
    Geniet nog even, en maandag ; welkom terug ,
  7. Ruth:
    12 oktober 2018
    Al weer mooie foto’s. Dan heb je zo’n poncho ook niet voor niets mee gesjouwd. Een hotel lijkt me uiterst aangenaam na zo’n tocht. En ook fijn om vast te weten dat jullie niet echt veranderd zijn. Fijn als jullie weer hier zijn en ik ben benieuwd naar alle verhalen die niet via de blog verteld kunnen worden. Tot volgende week!
  8. Marina Malefijt:
    14 oktober 2018
    Wat een afsluiter!
    Dan weet je ook echt dat je ondanks ongemakken toch echt geluk hebt gehad in al die weken.
    Welkom weer thuis!!