Burgos-Leon

25 september 2018 - Villarente, Spanje

Beste volgers,

Het is een aantal dagen niet gelukt om de blog te maken. Geen gelegenheid of WiFi. De route tussen Burgos en Leon is héééél saai en eentonig. Er is kilometers (soms wel 17!) niets. Helemaal niets. Geen spat schaduw. Geen enkel stadje. Alleen uitgestrekte akkers. Kijk maar naar de foto’s. Dank zij  jullie playlist hebben we het gehaald.

Gisteren was bijzonder. We kwamen is een hostel, geleid door Italiaanse vrijwilligers. Geen WiFi. Na een gezamenlijke maaltijd met alle pelgrims hebben we  gezamenlijk naar de zonsondergang gekeken en daarna een gezamenlijke mis in de kapel. Heel mooi en bijzonder om mee te maken. Ook dat is de Camino.

Vanochtend zijn we weer vroeg op pad gegaan. We zagen de maan  verdwijnen en de zon opkomen op hetzelfde moment. Nooit eerder gezien!

Omdat het traject Burgos Leon zo saai en zo lang is, en we toch wel wat vermoeidheid voelen, hebben we het ons even iets makkelijker gemaakt. We hebben onze rugzak een paar keer laten vervoeren. Nu zijn we weer hersteld en morgen gaan we weer met volle bepakking verder.

Nu zitten we weer in een hotel om even de slaapzalen te ontlopen (Els kan er maar niet aan wennen).  Een luxe!! En ook nog goede WiFi.

Morgen lopen we door Leon; dan is het nog 308 km naar Santiago.

Dank voor al jullie reacties en support.

1. Hans:
    25 september 2018
    Nog 300 km, jongens, dus bijna 700 achter de rug! Groot gelijk, dat rugzaktransport, en af en toe een lekker hotel. Moet wel leuk blijven toch? Maarre, 300 km, zo’n 20 per dag... dan lig je toch wel behoorlijk voor op schema. Nog heel veel plezier en blijf lief voor elkaar!
  2. Henk van Dijck:
    25 september 2018
    Naar nu blijkt kan het toch allemaal stuk eenvoudiger, rugzak in het vervoer, hotelletje pakken, wijn uit de kraan, stukkie lopen, tussendoor voedzame maaltijden, stichtelijke woorden, kleine mis in prachtige (helaas Roomse) kerkies, paar kaarsjes branden voor diverse soorten geliefden, ga er nu toch hard over nadenken hoor. Gaat echt aanrader worden.
  3. Albert Faro:
    25 september 2018
    Groot gelijk, af en toe mag je jezelf wel een keer verwennen. Wat heerlijk is zo’n hotel dan. Jullie Zijn goed op weg, mijn bewondering groeit alleen maar. Sterkte met de reis.
  4. Gea Ooms:
    Ha Henk & Els,

Ik krijg met elke stap die jullie zetten (nog) meer bewondering voor jullie! Zeker op die saaie stukken lijkt het me behoorlijk afzien. Houd vol! Santiago komt eraan!
  5. Mark en Corry:
    25 september 2018
    Heerlijk lijkt het me om een paar dagen zonder bepakking te lopen en af en toe goed te kunnen douchen. Dat hebben jullie ook echt verdiend na al die ontberingen.
    Ik weet zeker dat de mis en de opgestoken kaarsen in de rooms katholieke kerkies jullie zal helpen Santiago te bereiken, zoals Hans zegt 700 km hebben jullie al achter de rug. En ik hoop nog vele kerkies te gaan. Groeten uit het Lommerrijke Zeist
  6. Gerdien:
    25 september 2018
    Lieve Els, ik begrijp het zoooo!!! Vanaf onze honeymoon zeg ik: sterkte met die laatste paar kilometertjes ;-)! Ook voor Henk natuurlijk. Liefs, Gerdien
  7. Floris:
    25 september 2018
    Jullie lopen elke kilometer, met of zonder rugzak. En als je slaapt merk je toch niet waar je ligt. Hoop dat de route wat aantrekkelijker wordt voor jullie. Doorgaan kanjers!
  8. Charlene en Jeroen:
    26 september 2018
    Wat een mooie reis, zal jullie veel aan het nadenken hebben gezet, en het leven zal er zeker bijzonderder uitgaan zien met deze ervaring !
    Geniet van de mooie dingen , de rest is bijzaak...
  9. Emmy:
    26 september 2018
    Dat uitgestrekte niets heeft ook iets van eenvoudige schoonheid. Wel passend bij de Camino. Ik lees hierboven al 700 km gelopen!! Jullie gaan als de brandweer!! Respect hoor. Kan me zo voorstellen dat je niet aan die slaapzalen kan wennen, ik voel met je mee hoor Els. Geniet nog zoveel mogelijk van al het moois onderweg en alle ontmoetingen met jullie mede pelgrims. Nog maar 300 km!
  10. Joost:
    27 september 2018
    [insert all the above]
    Volgens mij zijn jullie morgen precies een maand onderweg! Knap en zover op streek al. Hoe druk is het op de route tot nu toe? Wij wensen jullie een goed vervolg en neem de tijd, die hebben jullie na deze sprint. Hoop dat de route terug wat minder saai is 😉 Chiara en Joost