Het gaat (te?) snel

28 september 2018 - Rabanal Del Camino, Spanje

Beste volgers, het “akelige saaie stuk Burgos-Leon zit er op. Dat is het mentale gedeelte van de Camino. Lange kale vlakten met helemaal niets. En bij een temperatuur van 30 graden en meer een hele kluif.  Het eerste deel is vooral fysiek. Na Leon was het nog één dag extra afzien. 40 km lopen langs een drukke verkeersweg. (We hebben Els haar rugzak laten transporteren). Zie de foto’s. Na Astorga, en daar zijn we inmiddels ook al voorbij, begint de route weer mooi te worden en thuis komt steeds dichterbij!!!! We dromen al over ons eigen huis met eigen wc, eigen douche en meer. Vandaag een korte rustige etappe, weer met rugzak, en leuke onderbrekingen. Morgen lopen we langs La Cruz de Fierro, de hoogste top van de Camino (1500 m). Het is gebruikelijk dat pelgrims daar ”iets” achterlaten. Bijvoorbeeld een steen, met daarbij de vraag om bescherming op het vervolg van de reis, of een andere persoonlijke wens.

Tot zo ver maar weer. Nog 239km.

NB: hebben jullie het video filmpje gezien. Opgenomen tussen Burgos en Leon, bij 30 graden en een traject van 17 km zonder iets. Maar jullie playlist gaf ons de nodige energie.

1. Penny en Andy:
    28 september 2018
    Respect, respect! wat zal dat een heerlijk gevoel zijn als je straks in je eigen bed slaapt. Waarschijnlijk met heimwee naar de camino.... Heel veel mooie momenten nog! Liefs van ons.
  2. Antoinette:
    28 september 2018
    Ook van mij respect, respect! Zo knap wat jullie presteren. Ga gestaag verder en geniet ervan. Dikke kus X
  3. Jan Schuurman:
    28 september 2018
    Het woord wordt terecht veelvuldig gebruikt, diep respect voor deze onderneming . Maar tevens en vooral wat een fantastische ervaring. chapeau , jan
  4. Marina Malefijt:
    Wat een karakters zeg!!
    Zo ontzettend sterk dat jullie dit kunnen. Saaie stukken, snik heet, bepakking, aankomen in een gammele overnachtingsplek, kleren die waarschijnlijk ook niet echt fris meer zijn....nou..nou...
    Maar nu is het eind in zicht en dus wordt het elke dag leuker. Geniet ervan!!
    Groetjes, Marina
  5. Floris:
    28 september 2018
    Het klinkt alsof jullie door de rijstebrijberg heen zijn. Onbescheiden vraag: hoeveel zijn jullie al afgevallen? Passen de riemen en kleding nog?
    Doorgaan kanjers!
  6. Guy:
    28 september 2018
    Goed te horen dat jullie dat saaie gedeelte nu achter de rug hebben. Dat zal jullie nu een mentale boost geven om de laatste stukken af te kunnen leggen. Zo te lezen lopen jullie in een recordtijd. Het einde komt zo al snel in zicht. Petje ( sorry , hoed) af voor jullie. Nog even volhouden!
  7. Ruth:
    29 september 2018
    Wat ontzettend goed van jullie! En wat een uithoudingsvermogen! Het is nu eigenlijk nog maar een klein stukje en de maand september is nog niet eens voorbij. Het zal wel bijzonder zijn dat het einddoel steeds dichterbij komt.