Eerste ervaring

2 september 2018 - Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk

Bestete volgers,

Het is  tijd voor onze eerste ervaringen. Sluitelwoorden:  geluk, bevoorrecht, mooi, indrukwekkend, vies, spierpijn.

geluk: onze ipb vlucht was overboekt, maar werd geüpgraded naar businessclas en dat is geen straf.

bevoorrecht: in Lourdes hebben we gezien dat wat wij doen niet vanzelfsprekend is.  Duizenden zieke, en doodzieke mensen nemen elke dag deel aan een processie, begelijd door artsen en verpleegsters. Ook hebben zij samen een dienst in een ondergrondse Cathedraal. We werden er allebij stil van, zo indrukwekkend.

Indrukwekkend ook. Onze eerste overnachting in Loudes. Bij aanmelding nam de pastoor ons direct  mee naar de tuin. We moesten één minuut stilte houden en kijken naar de processie die aan de gang was. De volgende morgen vertrokken we met eerst een gezamenlijke zegen van de pastoor en een pelgrimslied, hand in hand, in een kring met alle pelgrims samen. Soft, maar wel een bijzonder gevoel  voor je vertrekt.

mooi: tijdens het wandelen zien we het mooiste landschap, bossen, bergen en snel stromende rivieren. Precies zoals voorgesteld.

Indrukwekkend. Elke ochtend bij vertrek ontvangen we een pelgrimszege voor de dag. Ook als protestanten geeft dat ons een mooi en veilig gevoel

vies:  natuurlijk vieze slaapplekken, maar ook hele nette. De "echte" slaapzalen krijgen we pas in Spanje. Els kijkt er nu al naar uit.

Spierpijn. Dat hebben we zeker. En de rugzak is te zwaar. Maar iedereen zegt ons dat dat na één week allemaal over is. Hopelijk hebben ze gelijk.

Tot zo ver het verslag van de eerste 4 dagen.

Nb:  sorry voor spelfouten, maar ik maak deze blog op de telefoon en dat is lastig. De iPad was te zwaar in de rugzak.

Ik stuur ook nog enkele foto’s. Ondermeer van onze route in Frankrijk.

1. Floris:
    2 september 2018
    Mooi verhaal, voel de warmte die jullie meemaken en omringt. Heel bijzonder wat jullie doen, geniet ervan.
  2. Jetty:
    2 september 2018
    Wat een geweldig avontuur, he. Geniet van elk moment, ook de zware. Je neemt het allemaal mee in je herinneringen en kijkt er later zo dankbaar op terug!
    Succes, we denken aan jullie!
  3. Elianne:
    2 september 2018
    Zo bijzonder dat jullie dit doen! 😘
  4. Henk van Dijck:
    3 september 2018
    Ziet er allemaal strak en verzorgd uit, ga hem ook inplannen voor 2025, ha.
    Sterkte met gewenning overgewicht rugzak, alles went toch ?
  5. Tiny:
    3 september 2018
    Het klinkt geweldig, je beschrijft het ook heel leuk, ik heb er helemaal beeld bij...
    Succes en blijf lekker genieten!!
  6. Alice:
    3 september 2018
    Stoer hoor, met te zware rugzakken doorzetten! Straks in de bergen..... Dan gaat het vast beter, als jullie gewend zijn. En: de reis van 874 km. begint met de eerste stap. Stap voor stap kom je er vanzelf met veel mooie ervaringen onderweg, van ontmoetingen met natuur, andere mensen en jezelf. Wens jullie geluk en gezondheid.