Het 100 km punt nadert

2 oktober 2018 - Sarria, Spanje

De afgelopen 2 dagen hebben we behoorlijk doorgelopen. Gewild en ongewild. Gisteren wilden we een kort traject lopen. Maar toen we daar aankwamen was het pas 12 uur. Dus besloten we nog een stukkie te doen. Voor de zekerheid reserveerden we in een beoogde albergue. Daar aangekomen was iets misgegaan met de boeking; er was geen plaats meer. Inmiddels hadden we 32 km er opzitten en met de rugzak was dat meer dan genoeg. Toch kwamen er nog 5 km bij voor we een slaapplek hadden; wel een hotel, dat wel, maar dat was heerlijk. We sliepen heel snel! Vandaag ook weer doorgelopen. We willen op mijn verjaardag in Santiago aankomen. Morgen lopen we door het 100 km punt. Een mijlpaal.

Wat ons opvalt is dat we nu heel veel pelgrims  tegenkomen die net vertrokken zijn. Die lopen dus 250, 200, 150 of 100 km.   Veelal lopen ze dan met een dagrugzakje. Hun bagage (soms een koffer) wordt bezorgd. Soms ook worden ze met een busje gereden. Uiteraard slapen ze in gereserveerde hotels. Zo kan het dus ook.

Ik zal nog wat foto‘s toevoegen. De route is nu weer heel mooi en bijzonder. We lopen door heel veel dorpjes waar  de tijd stil heeft gestaan. Enkel wat boeren die er wonen. De wegen liggen vol koeienpoep en het stinkt er enorm. De koeien lopen gewoon op de weg.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tiny:
    2 oktober 2018
    Het blijft een super belevenis..... en wat schieten jullie lekker op!!!! Echt knap...
    Ik ga duimen .... Nog 6 dagen☺
  2. Marina Malefijt:
    2 oktober 2018
    Wat een afstanden...ongelooflijk..wat jullie presteren. Wat zal het een feest worden als het doel bereikt is. Echt een wonder dat jullie dit presteren.
    Geniet van de laatste etappes!!
    Groetjes Marina
  3. Floris:
    2 oktober 2018
    Bijna 40 km op een dag. Jullie zijn nu wel getraind ;-). 8 oktober, nog even. Succes!
  4. Mark en Corry:
    2 oktober 2018
    Wat een belevenis! Jullie zijn echte doorzetters!!!!!!
    Ik heb bewondering voor wat jullie presteren en Els je bent inderdaad uit je comfortzone gekomen.
    Succes met de laatste loodjes!!!!!!
  5. Marie-José:
    3 oktober 2018
    Wat een stoere knapperds zijn jullie! En wat is een hotel dan zaaaaaligggg.
    Henk en Els op naar 8 oktober!!!!
  6. Albert Faro:
    3 oktober 2018
    Ik vind 40 km op de fiets al een eind en jullie doen het lopend. Hulde. Volgende project de Nijmeegse Vierdaagse of........ ?
  7. Vincent:
    3 oktober 2018
    Nog maar 100km is ook: al 900km, wat een geweldige prestatie. Hele mooie laatste dagen als pelgrim gewenst.